admin admin .

admin

گرده گل برای کم خونی

 ولی این فقط زیبایی گل نیست که فایده داره و به ما سود می‌رسونه. هر بخش از این خلقت زیبای خدا فایده‌های زیادی داره که مرتبا با پیشرفت علم و دانش شناسایی میشن.

گرده گل خواص زیاد و بی‌شماری داره که مصرفش رو بین مردم پرطرفدار کرده. این مطلب قراره خاصیت گرده گل برای کم خونی رو بررسی کنه. با مطالعه اون خیلی چیزا در مورد این دونه‌های ریز و پرمنفعت یاد می‌گیرین. پس اگه به دونستن این مطالب علاقه دارین، تا آخر این نوشته با ما همراه باشین.

گرده گل برای کم خونی در چه مواردی مصرف می‌شه؟
مصرف گرده گل برای درمان کم خونی توصیه می شود.

اگه خودتون یا یکی از اطرافیانتون به کم‌خونی دچار شده باشین، خوب می‌دونین که چه عوارضی داره. از سستی و ضعف بدنی گرفته تا خواب‌آلودگی و حواس‌پرتی همه نتیجه کم خونی توی بدن هستن. فرد کم خون نمی‌تونه فعالیت‌های روزمره‌ خودش ‌رو خوب تنظیم کنه و مدام تمرکزش رو از دست میده.

برای درمان کم‌خونی راه‌های مختلفی پیشنهاد میشه. خوردن داروهای شیمیایی مثل قرص‌های حاوی آهن و مواد غذایی که برای این کار استفاده میشن، دو تا از معمول‌ترین روش‌های درمان کم‌خونی هستن. اما شیمیایی بودن، مردم رو از این روش‌ها فاصله میده.

مصرف گرده گل هم یکی از راه‌هاست که کاملا طبیعی و غیرشیمیاییه. استفاده از اون، هم برای پیشگیری و هم درمان کم خونی خیلی خوب جواب میده. خرید گرده گل و مصرف اون به‌صورت ناشتا یا در وعده صبحونه بسیار مفیده. حالا سوال اینه که در چه مواردی کم خونی پیش میاد و چه جوری میشه از گرده گل برای درمان اون کمک گرفت. این همون چیزیه که توی تیتر بعدی بهش می‌پردازیم.

گرده گل برای کم خونی و پیشگیری از اون
همونطور که همگی می‌دونیم پیشگیری بهتر از درمانه. یعنی اگه اجازه ندیم بیماری پیش بیاد خیلی بهتر از اونه که تلاش کنیم تا اون رو درمان کنیم. کم‌خونی هم از مواردیه که میشه از ابتدا تا حد زیادی ازش جلوگیری کرد. مصرف گرده گل برای کم خونی یکی از راه‌های پیشگیری هستش که این روزا خیلی طرفدار پیدا کرده. دلیلش هم اینه که دانشمندا تحقیقات بیشتری روش انجام دادن و نتیجه این تحقیقات نشون داده که گرده گل قادره هموگلوبین خون رو افزایش بده.

هموگلوبین همون ماده‌ای هستش که اکسیژن رو توی خون و بدن به گردش درمیاره و به تک‌تک بافت‌ها میرسونه. اعضای مختلف بدن هم از این اکسیژن استفاده کرده و به فعالیت‌هاشون ادامه میدن. وقتی گرده گل رو توی رژیم غذایی‌تون جا میدین، در واقع اجازه نمیدین سطح هموگلوبین و اکسیژن خونتون پایین بیاد. با این کار در واقع جلوی کم خونی رو می‌گیرین. یعنی گلبول‌های قرمز خونتون رو به هموگلوبین و در نتیجه اکسیژن بیشتری مجهز می‌کنین.

آیا گرده گل برای کم خونی روی فشار خون هم موثره؟
جالبه بدونین که کم خونی مزمن باعث افت فشار خون هم میشه. گرچه فشار خون بالا خیلی مضره ولی افت و پایین بودن فشار خون هم ضررهای خاص خودش رو داره. مثلا خون و اکسیژن کافی به بافت‌ها نمیرسه و بدن دچار ضعف و سستی میشه. شاید شما هم افرادی رو که فشار خون پایینی دارن دیده باشین که یه جور سستی به بدنشون غالب میشه.

مصرف گرده گل به‌صورت منظم و دوره‌ای جلوی این مشکل رو می‌گیره. این ماده که منیزیم و آهن زیادی داره، اکسیژن رو توی خون گردش داده و با جذب هموگلوبین کافی جلوی کم‌خونی رو می‌گیره. همه این کارها باعث میشه تا گردش خون تنظیم بشه و از افت فشار و پایین اومدن اون هم جلوگیری بشه و در نتیجه، بدن تقویت شده و فرد دچار عوارض ناشی از کم خونی نمیشه.

مقدار و روش مصرف گرده گل به چه شکله؟
مصرف گرده گل در سنین مختلف و برای افرادی با شرایط متنوع با هم فرق داره. این مهمه که بدونین گرده گل رو برای چی مصرف می‌کنین؟ چون مقدار اون برای موارد مختلف با هم متفاوته. چون این مطلب در مورد گرده گل برای کم خونی هستش همین مورد رو بررسی می‌کنیم.

در مورد نوع خوردن گرده گل برای کم خونی هم راه‌های مختلفی وجود داره و هر کس اون‌رو به‌نوعی مصرف می‌کنه. روش‌های خوردن گرده هم کاملا بستگی به سلیقه افراد داره. بعضیا اون‌رو کاملا معمولی و با جویدن دونه‌های گرده مصرف می‌کنن که خیلی هم روش موثر و مفیدیه. اما بعضی افراد اون‌رو با مواد غذایی مختلف ترکیب کرده و میخورن. این روش برای کسایی که میل به خوردن این گرده به‌تنهایی ندارن، بهتره.

روش تهیه و مصرف گرده گل برای کم خونی چطوریه؟
مصرف گرده گل برای درمان کم خونی موثر است.

بعضی افراد میپرسن اگه بخوایم گرده گل رو از طریق اینترنت تهیه کنیم به کجا باید مراجعه کنیم؟ جواب خیلی ساده هستش: گرده گل برای کم خونی رو از فروشگاه اینترنتی واجارو خیلی آسون تهیه کنین. بعضیا هم میپرسن ما گرده گل رو دوست داریم ولی نمیدونیم اون رو چه جوری باید مصرف کنیم؟ مثلا با چی گرده گل بخوریم؟ و مقدار مصرفش چقدر هست؟

در جواب این گروه باید گفت گرده گل تقریبا بی‌طعم هستش و فقط وقتی با پاهای عقبی زنبورها به عسل آغشته میشه، کمی شیرینه. بنابراین با هر نوع غذایی میشه مصرفش کرد. در واقع ترکیب و نوع مصرف گرده گل برای کم خونی بستگی مستقیم به ذائقه و سلیقه غذایی افراد داره. شما ممکنه ‌گرده رو با آب یا شیر نیم‌گرم مخلوط کرده و به‌عنوان نوشیدنی بین روز مصرف کنین. یا اون رو روی سالاد ریخته و میل کنین. همین‌طور بعضی افراد گرده گل رو روی بیسکویت یا کیک ریخته و مثل یه کرم یا چاشنی اضافه، اون‌رو مصرف می‌کنن. بهتره که گرده گل خام مصرف بشه و اصولا حرارت زیادی نبینه. چون تو دمای بالای ۴۰ درجه بعضی خواصش رو از دست میده.

مقدار مصرف گرده برای کم خونی چقدره؟
زمانی که از گرده گل به‌عنوان یک ماده درمانی استفاده می‌کنین باید به اون به چشم دارو نگاه کنین و دوز مصرفش رو رعایت کنین. سن و وزن افراد هم در مقدار مصرف گرده گل موثره. در بزرگسال‌ها مقدار مصرف برای رفع کم خونی یا پیشگیری از اون روزانه ۲ تا ۳ قاشق‌ غذاخوری یعنی بین ۲۰ تا ۳۰ گرم هست. این مقدار رو در ۳ وعده و هر بار در یک لیوان آب، شیر یا هر نوشیدنی دیگه مخلوط کرده و میل می‌کنن.

معمولاً این کار رو به مدت ۲۰ روز ادامه میدن و بعد هم تا ۱۰ روز به بدن استراحت میدن. بعد از اون میشه دوره مصرف رو دوباره تکرار کرد.
در مورد زمان مصرف گرده گل برای کم خونی هم بهترین موقع زمانیه که فرد ناشتاست. چون بهتر جذب میشه و خواصش رو بیشتر به بدن میرسونه. اما اگه فراموش کردین، بهتره همراه با صبحونه اونو میل کنین.

برای بچه‌هایی که اولین بار گرده گل برای کم خونی مصرف می‌کنن، چه نکته‌ای وجود داره؟
اولین باری که کودک شما قراره گرده گل مصرف کنه، موقعیت حساسیه. برای این که از وجود یا نبودن حساسیت احتمالی در بچه‌ها نسبت به این گرده هنوز خبر ندارین. برای اینکه از نبودن آلرژی به گرده در فرزندمون مطمئن بشیم، بهتره بار اول فقط ۱ یا ۲ دونه از گرده رو به اون بدیم. اگه بعد از خوردن گرده‌ها آلرژی یا مشکلی براش پیش نیومد، در نوبت‌های بعدی مقدارش رو بیشتر کنیم. اما در صورتی‌که حساسیت داشت باید فورا مصرفش رو قطع کنیم.

از اونجایی که این دونه‌ها انرژی زیادی دارن، در مورد مصرف گرده گل برای کم خونی بچه‌ها باید احتیاط کرد. چون ممکنه در اثر مصرف زیاد، انرژی اونا بیش از حد بالا بره و به هیجان اضافه برسن یا بیش‌فعال بشن! اما در حالت عادی حتی بچه‌های بین ۲ تا ۱۰ ساله هم میتونن روزانه مقدار مشخصی از این گرده‌ها رو مصرف کنن.

نتیجه‌گیری
یکی از خواص درمانی گرده گل درمان کم خونی است.

از نوشته بالا نتیجه می‌گیریم که گرده گل برای کم خونی فواید زیادی داره. هم از اون پیشگیری می‌کنه و هم در صورتی که به کم خونی مبتلا شده باشین، به درمان کمک می‌کنه. کار اصلی گرده گل با وجود املاح منیزیم و آهنی که داره، تقویت هموگلوبین و اکسیژن‌رسانی به سلول‌هاست. بجز نوزادان و بچه‌های زیر ۲ سال همه گروه‌های سنی امکان استفاده از گرده گل رو دارن. اما مقدار مصرف در اونها با هم متفاوته و بستگی به سن و شرایط جسمی‌شون داره.

البته مادران شیرده بهتره در این دوران از خوردن گرده گل برای کم خونی صرف‌نظر کنن. نحوه خوردن گرده گل هم به روش‌های مختلفیه: اون رو میشه با سالاد یا مایعات مختلف ترکیب کرده و خورد. همین‌طور هم میشه اون رو روی بیسکویت یا شیرینی پاشید و میل کرد. آسون‌ترین راه تهیه این گرده انرژی‌بخش و مقوی هم خرید اون از فروشگاه اینترنتی واجارو هستش. شما هم با وارد شدن به سایت واجارو و ثبت سفارش خرید، خودتون از این ماده برای رفع کم خونی یا پیشگیری از اون استفاده کنین.


منبع : واجارو


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۲۷:۴۱ توسط:admin موضوع: نظرات (0)