admin admin .

admin

کاردرمانی در چه زمینه به بیماران کمک می کند؟

کاردرمانگران به تعیین اهدافی که بیماران به دنبال دستیابی به آن هستند،کمک خواهند کرد. پس از تعیین این اهداف، جلسات به سمت آموزش و پرورش سوق داده می شود. این آموزش می تواند بر روی یکی از موارد زیر تمرکز کند:

 


هماهنگی

تعامل اجتماعی

وظایف ذهنی

استحکام، قدرت

تعادل

 


انواع خدمات کاردرمانی

خدمات کاردرمانی با در نظر گرفتن نوع نیاز نوزادان تا سالمندان متفاوت خواهد بود. با توجه به مشکلاتی که افراد دارند، از خدمات مختلف کار درمانی می توانند بهره مند شوند. در هر بخشی تمرینات کاردرمانی متفاوت است. پس از تشخیص مشکلی که فرد دارد، برای او در یکی از حوزه های زیر خدمات کاردرمانی در نظر گرفته می‌ شود:

 


. کار درمانی جسمی

. کاردرمانی ذهنی

. کاردرمانی روانی

 


کار درمانی جسمی

در این روش کار درمانی درمانگر از هنر و کارهای دستی یا انجام بازی ‌های کاردرمانی استفاده می ‌کند. در پایان نتیجه این درمان مواردی مانند اعتماد به نفس و خودسازی و رفتارهای فعالیتی تقویت شده می باشد. افرادی که دارای مشکلاتی مثل بیماری های مغز و اعصاب، تأخیر حرکتی، ضربه مغزی، پارکینسون، فلج مغزی و یا هیدروسفالی هستند باید از کاردرمانی جسمی استفاده کنند.

 


کار درمانی ذهنی

برای افرادی که دچار معلولیت ذهنی و یا اختلالات یادگیری خاص هستند، این روش درمانی به کار برده می شود. همچنین افرادی که دارای مشکلاتی با تصویر بدن هستند یا افرادی که در مهارت های ظریف دچار ضعف می باشند و میان توانایی حسی و حرکتی آنها یکپارچگی وجود ندارد، این روش درمانی برای آنها مناسب می باشد.

کار درمانی روانی 

 این روش کار درمانی برای افرادی که دارای مشکلات رفتاری یا هذیان و توهم و اختلالات روانی مثل افسردگی هستند مناسب می باشد. همچنین این روش برای افرادی که از نظر روانشناسی نیاز به کار درمانی دارند نیز توصیه می ‌شود.

سخن پایانی 

اگر به خدمات کار درمانی نیاز دارید می توانید به کار درمانی در تهرانپارس مراجعه نمایید. خدمات این مرکز تحت نظر متخصصین ارائه می شوند. 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۵۲:۰۰ توسط:admin موضوع: نظرات (0)