admin admin .

admin

عسل برای درمان آسم

 اما می توان به جای استفاده از داروهای پر هزینه از عسل استفاده کرد.
خاصیت آنتی اکسیدانی که عسل دارد به تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار کمک می کند. بنابراین استفاده از این ماده ی شگفت انگیز می تواند با افزایش سیستم ایمنی بدن مانع از سرماخوردگی، آنفولانزا، آسم و سایر بیماری های این چنینی شود. در ترکیب عسل موادی وجود دارند که به آرامی مخاط گلو را پاکسازی می کنند. علاوه براین، ویتامین های زیاد و مواد معدنی که در این ماده وجود دارند، انسداد مجرای تنفسی را برطرف می کند. اگرچه باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که در صورت بروز بیماری باید با پزشک متخصص ارتباط داشته باشید.

بیماری آسم چیست؟
یکی از بیماری های تنفسی که برای برخی افراد بوجود می آید آسم است. این بیماری باعث ایجاد تورم و تنگی در مجراهای تنفسی، سرفه و تنگی نفس می شود. بیماری آسم در برخی افراد خفیف و در برخی دیگر شدید بروز می کند. آسم نیز مانند برخی از بیماری ها درمان قطعی ندارد. اما با راهکارها و روش هایی می توانید این بیماری را تحت کنترل داشته باشید.

بیماری آسم چیست؟
بیماری آسم چیست؟

محرک های شایع آسم چه هستند؟
بیماری آسم می تواند بر اثر قرار گرفتن فرد در معرض مواد حساسیت زا یا محرک های ویروسی ایجاد شود. محرک های مربوط به این بیماری در افراد مختلف متفاوت است. گاهی عفونت های تنفسی مانند سرماخوردگی به آسم منجر می شوند. برخی مواقع قرار گرفتن در هوای سرد، هوای آلوده، ذرات ریز در هوا، گرده ها، شوره ی حیوانات و مانند اینها سبب بروز آسم می شوند. همچنین استفاده از داروهای خاصی مثل آسپرین، ایبوپروفن، بتا بلاکر و مانند آن می تواند آسم ایجاد کند. استفاده بیش از حد از شراب، آب جو، داشتن استرس زیاد، مواد نگهدارنده ی داخل برخی از غذاها و نوشیدنی ها، بیماری رفلاکس معده و… نیز می توانند سبب بروز بیماری آسم شوند.

عسل برای درمان آسم
مصرف عسل طبیعی برای بهبود سرفه ها و گلودرهای انسان بسیار اثربخش است. این ماده طبیعی بی خطر بوده و فواید زیادی برای افراد دارد. گرفتگی های قفسه سینه، سرفه های شدید، خس خس سینه، گلودرد و مانند این مشکلات با استفاده از عسل طبیعی به راحتی قابل درمان هستند.
پزشکان متخصص طب سنتی برای درمان آسم استفاده از عسل طبیعی را توصیه می کنند. عسل به دلیل داشتن مواد خاص می تواند انقباض ماهیچه ها و التهابات مجاری تنفسی را از بین ببرد. با این کار علائم و نشانه های آسم نیز بهبود می یابد. افراد بسیاری اعتقاد دارند که وقتی دچار حمله های آسم می شوند بوی عسل علائم آن ها را کاهش می دهد. در طب سنتی پیشنهاد می دهند که در یک لیوان آب جوش مقداری عسل را حل کنیم و در طول روز چند بار از آن استفاده کنیم. در صورتی که مقداری زعفران نیز به آن اضافه کنید تاثیر آن بیشتر می شود. یکی دیگر از روش های توصیه شده در طب سنتی، استفاده از مخلوط یک قاشق چای خوری عسل همراه با پودر زنجبیل و فلفل سیاه می باشد.
برای افرادی که دچار آسم هستند، توصیه می شود پیش از خواب در یک لیوان چای عسل را حل کرده و مصرف نمایند. این کار باعث بهبود خلط شده و در نهایت بیماری را کاهش می دهد. استفاده از عسل طبیعی در تمام مناطق جهان رواج دارد. افراد زیادی اعتقاد دارند که خاصیت آنتی اکسیدانی عسل می تواند التهابات بدن را از بین ببرد. علاوه بر این عسل تاثیر زیادی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد.
در یک روش دیگر می توان با استفاده از عسل و ترکیباتی مانند زنجبیل، آویشن و آب گوجه فرنگی یک معجون معجزه گر برای مبتلایان به آسم تهیه کرد. مخلوط عسل، روغن زیتون، پودر زنجبیل و شیر گرم هم برای درمان آسم توصیه شده است. برخی از افراد برای درمان آسم از بخور عسل استفاده می کنند. به این ترتیب که عسل را درون آب جوشیده می ریزند و بخار آن را استنشاق می کنند. همان طور که گفته شد این روش برای مصرف خوراکی نیست. در زمان مصرف عسل به صورت خوراکی نباید آن را به آب داغ اضافه کرد. زیرا حرارت آب داغ باعث ایجاد تغییراتی در آنزیم های عسل می شوند و خواص آن را از بین می برند. از این روش فقط برای بخور استفاده می شود تا با تاثیر بر مخاط بینی، گلو، ریه و مجاری تنفسی به درمان بیماری آسم کمک کند.

.

عسل برای درمان آسم
عسل برای درمان آسم

نحوه مصرف عسل برای عموم مردم
یک قاشق غذاخوری عسل را در یک لیوان آب ولرم بریزید. شربت تهیه شده را هر روز صبح ناشتا و شبها نیم ساعت قبل از خواب به صورت جرعه جرعه میل نمایید. در یک روش دیگر می توانید 3-2 قاشق عسل را با چند قطره آب لیمو ترکیب نمایید و درو آب ولرم بریزید. این نوشیدنی بسیار مفید است و دارای خاصیت ضد عفونی کنندگی و ضد سرطانی می باشد.

تغییر شیوه زندگی برای درمان آسم
افراد مبتلا به آسم می توانند با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی خود، در جهت بهبود بیماری خود قدم بردارند. با این کار التهاب مجاری تنفسی خود را کاهش می دهند. در این راستا می توانند در برنامه غذایی خود از عسل طبیعی، میوه و سبزیجات، ویتامین های E و C استفاده کنند. برنامه های ورزشی خود را منظم انجام دهند و از سیستم تهویه مطبوع بهره ببرند. علاوه بر این از کشیدن سیگار پرهیز نمایند و در معرض آلرژن ها قرار نگیرند.

پیشنهاد آراماس برای درمان آسم
عسل طبیعی خواص درمانی بی نظیری دارد. عسل قنقال نقش مهمی در بهبود مشکلات سیستم تنفسی ایفا می کند. ضمن اینکه عسل کَرِک هم بر درمان آسم موثر است.

سخن پایانی
در این مقاله با عسل برای آسم آشنا شدیم. استفاده از عسل طبیعی در زندگی روزمره بسیار مفید است. این ماده علاوه بر طعم و بوی مطبوعی که دارد به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک زیادی می کند. عسل طبیعی خاصیت آنتی اکسیدانی زیادی دارد. این ماده شگفت انگیز سرشار از مواد مغذی و ویتامین ها می باشد. در صورتی که شما هم از علاقه مندان به عسل هستید خوب است بدانید که استفاده از این خوراکی خوشمزه علاوه بر خاصیت های بی نظیرش، خاصیت درمانی نیز دارد. به عبارت دیگر عسل برای بهبود بیماری هایی نظیر آنفولانزا، سرما خوردگی، آسم و … مورد استفاده ی افراد زیادی می باشد. با خرید عسل طبیعی می توانید از مزایای آن برای درمان آسم بهره مند شوید.
هشدار : برای کودکان زیر 1 سال از عسل استفاده نکنید.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۳۹:۱۵ توسط:admin موضوع: نظرات (0)