admin admin .

admin

یه میزبان باکلاس خودش اینجوریه

نکاتی ساده برای آنکه میزبانی باکلاس باشید
آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا دوست دارید به خانه برخی از دوستان و اقوام خود بروید و چرا از رفتن به خانه برخی دیگر گریزانید؟ اگر کمی بیاندیشید، دلیل این امر می تواند مهمان نوازی و رفتار بی نظیر و پر صمیمیت میزبان و یا برعکس باشد.

گرچه همه ما ایرانی ها به مهمان نوازی مشهوریم اما نکاتی وجود دارد که اگر رعایت کنید، می توانید یک میزبان فوق العاده و با کلاس باشید. اگر به تازگی ازدواج کرده اید و مهمانی بزرگی پیش رو دارید، نکاتی را که در این بخش از نمناک آورده ایم رعایت کنید، تا یک میزبان با کلاس باشید.

ویژگی های یک میزبان با کلاس
برای اینکه یک میزبان باکلاس باشید نکات زیر را رعایت کنید:

خانه اش کاملا مرتب است
ابتدا باید خانه خود را برای ورود مهمانان آماده کنید. قبل از مهمانی خانه را جارو کرده و گردگیری نمایید. شما باید وسایل پذیرایی را قبل از ورود مهمانان آماده کنید و به جز پخت غذا ، برخی کارها مانند تهیه سالاد و شستن میوه ها و... را انجام دهید و میز پذیرایی را به شکل زیبا و مرتب دیزاین کنید.

میزبانی باکلاس

ظاهر خود و خانواده اش مرتب و آراسته است
قبل از آمدن مهمان ها شما باید یک دوش کوتاه بگیرید تا بوی عرق، غذا و... ندهید. لباس های خود را تعویض کنید و لباسی مرتب و زیبا به تن کنید، حتما قبل از پوشیدن لباس آنها را اتو نمایید. ظاهر عالی داشتن، نیمی از باکلاس بودن است. از زیورآلاتی استفاده کنید که خوشایند و مناسب بدن تان باشند و هرگز چیزی نپوشید که با آن احساس راحتی ندارید.

کمی آرایش دارد
اگر می خواهید میزبان با کلاسی باشید ابتدا باید به ظاهرتان توجه نمایید. آثار آرایش به جا مانده را از صورت تان پاک کنید و دوباره آرایش کنید. هرگز در آرایش کردن زیاده روی نکنید زیرا آرایش های غلیظ، جراحی های زیبایی نامتعارف، برخلاف تصور شما باعث بی کلاسی است. عطر ملایمی نیز می توانید به خودتان بزنید تا خوشبو شوید.

آرایش برای مهمانی

به زبان بدنش توجه میکند
به زبان بدنتان توجه کنید و هرگز زمان نشستن قوز نکنید و کمرتان را صاف نگه دارید. با مهمانان صمیمی برخورد کنید و هنگام حرف زدن به آنها توجه کرده و ارتباط چشمی با آنان برقرار نمایید.

آرام و متین صحبت می کند
یکی از نشانه های با کلاس بودن این است که حتی اگر در یک جمع شلوغ هستید؛ آرام و ملایم حرف بزنید وهمین که صدای تان قابل شنیدن باشد کافی است. شمرده و با تمانینه و با احترام حرف بزنید و صدای خود را بلند نکنید.

آداب و معاشرت را رعایت میکند
همیشه یک میزبان با کلاس از عبارات مؤدبانه استفاده می کند و رفتار خوب و مناسبی با مهمان خود دارد. او هرگز با صدای بلند نمی خندد و بی ادبی کردن نسبت به بزرگ تر ها را نشانه ی بی کلاس بودن می داند.

نکات میزبانی

هر رفتاری را در جمع انجام نمیدهد
یک میزبان با کلاس باید به رفتارهای خود دقت کند و برخی رفتارها را در جمع انجام نمی دهد. او هنگام عطسه و سرفه جلوی دهانش دستمال می گیرد و در جمع با صورت ، آرایش و موها و... خود ور نمی رود. او هرگز در جمع دست در دهان و بینی خود نمی کند و آروغ نمی زند.

بیش از حد صحبت نمیکند
یک میزبان خوب اجازه می دهد که مهمان هایش نیز صحبت کنند و اگر متوجه شد که موضوع صحبت خوشایند مهمانان نیست ، خیلی سریع بحث را عوض می کند تا دلخوری پیش نیاید.

او هرگز درباره اعتقادات مذهبی و سیاسی صحبت نمی کند و خیلی پر حرفی نمی کند که اطرافیان خسته شوند زیرا به خوبی می داند اگر ارزشمند تر صحبت کند، شخصیت جذاب تری داشته و با کلاس تر به نظر می رسد.

آداب میزبانی

همه را به سر میز غذا دعوت میکند
یک میزبان خوب و با کلاس بعد از چیدن میز غذا، با ادب همه را بر سر میز دعوت می کند و قبل از همه شروع به خوردن نمی کند. او باید تمام کسری های مهمانان بر سر میز را رفع کند و توجه کند که آنان راحت به غذا دسترسی داشته باشند.

یک میزبان با کلاس، با دهان پر صحبت نمی کند و اگر کسی از او سؤالی پرسید، اول غذای خود را قورت داده و بعد پاسخ می دهد. او آرام غذا می خورد و سرعت خود را طوری تنظیم می کند تا غذای او همراه با مهمان به پایان برسد. او هیچگاه سر میز از خلال دندان یا نخ داندان استفاده نمی کند.

هرگز سوالات خصوصی نمی پرسد
یک میزبان با کلاس هرگز وارد حریم خصوصی دیگران نمی شود و درمورد موضوعاتی صحبت نمی کند که هیچ ارتباطی به او ندارد. مثلا او هرگز وزن کسی را نمی پرسد، از میزان درآمد شخص سوال نمی کند و در مورد ازدواج و بچه دار شدن حرف نمی زند.


منبع : نمناک


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۴۲:۳۱ توسط:admin موضوع: نظرات (0)