admin admin .

admin

یدک کش چیست؟

دستگاه یدک کش چه ویژگی هایی دارد؟
دستگاه یدک کش یک دستگاه قدرتمند است که وزنی بیش از 2 تن دارد. این خودروها قدرت و نیروی کششی زیادی دارند. یدک کش دارای ابزار هیدرولیک، اهرم و یک موتور قوی است. معمولا در کشور ما از خودروهایی مانند وانت و نیسان به عنوان یدک کش استفاده می شود. در قسمت بار یدک کش هم تجهیزات اتصالی وجود دارند. یک زنجیر کششی که آن را به زیر خودروی آسیب دیده وصل می کنند و به وسیله ی آن قسمت جلوی اتومبیل را از زمین بلند می کنند.

اجزای تشکیل دهنده یدک کش
در ساختار یدک کش، یک کابل قوی وجود دارد که می تواند وزن زیادی را تحمل کند. کابل یدک کش ، قطعه ی مهمی است که در برابر ساییدگی، سرما، پوسیدگی و … مقاومت می کند. انعطاف پذیری کابل به حدی است که بتواند تا حدودی ضربات وارده را بگیرد. یکی دیگر از اجزای تشکیل دهنده یدک کش، زنجیر تحت بار است. این زنجیرها گالوانیزه هستند و کیفیت و مقاومت بالایی دارند.

انواع یدک کش و کاربردهای آن
انواع مختلفی از یدک کش ها وجود دارند که با توجه به وزن و نوع خودروها طراحی می شوند. در یک نوع دسته بندی، این دستگاه را به یدک کش integrated، flatbed، wheel lift و Hook تقسیم بندی می کنند.

– یدک کش Integrated :
یک نوع یدک کش حرفه ای است که برای حمل خودروهای سنگین مانند کامیون و اتوبوس به کار می رود. این کامیون بزرگ، می تواند چند برابر وزن خود را تحمل کند. یدک کش تخصصی integrated برای حمل خودروهای سنگین از محورهای اضافه و بازوهای متعدد خود کمک می گیرد.

انواع یدک کش و کاربردهای آن
– یدک کش Flatbed :
این نوع یدک کش ، ابعاد بزرگی دارد و به شکل یک کامیون باریک است که به وفور در جهان مورد استفاده قرار می گیرد. به کمک این یدک کش می توان چندین خودرو و قایق را جابجا کرد. یدک کش فلت بد گزینه ی مناسبی برای انتقال خودروهای صفر می باشد. در قسمت انتهایی این دستگاه دو سطح صاف و شیب دار وجود دارد که به وسیله ی آنها می توان خودروی آسیب دیده را به پشت یدک کش هدایت کرد.

یدک کش Flatbed | انواع یدک کش و کاربردهای آن
– یدک کش Wheel Lift :
این یدک کش مانند یدک کش های زنجیری قدیمی عمل می کند. در ساختار آن، زنجیر وجود ندارد و به جای آن یک میله فلزی بلند است. در هنگام انتقال خودرو، این میله را زیر چرخ های جلو یا عقب خودرو قرار می دهند و خودرو را بلند می کنند. هزینه این یدک کش کمتر از نوع قبلی است اما ایمنی کمتری هم دارد. حمل خودرو با یدک کش، آسیبی به سپر خودرو وارد نمی کند.

یدک کش Wheel lift
– یدک کش Hook :
این یدک کش زنجیری بیشتر در گذشته مورد استفاده قرار می گرفت. زنجیری که در ساختار این نوع یدک کش وجود دارد ممکن است در زمان حمل و جابجایی خودرو باعث خراشیدگی و ترک خوردگی سپر آن شود.

https://khodrobaromid.com/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۰۹:۱۱ توسط:admin موضوع: نظرات (0)